En obehörig person ska ha brutit sig in på en byggarbetsplats i Sunnanå, där en bro håller på att byggas.
Polisen fick samtal om händelsen under natten mot lördagen.
När polisen kom till platsen fanns ingen person kvar.
Istället pratade patrullen med vaktbolaget som ansvarar för att bevaka bygget.
En anmälan om olaga intrång har upprättats.
Det finns i nuläget ingen misstänkt.
Brobygget ligger i Sunnanå, en stadsdel i Skellefteå.